Bli med!

Bli med i Trondhjems Kvinnelige Studentersangforening!

Liker du å synge? Blir du ofte fortalt at du går rundt og nynner for deg selv? Liker du gutter i smoking? Er du en engasjert student som søker nye utfordringer i et høyt kunstnerisk og sosialt nivå? Ønsker du å være en del av det unike miljøet på Samfundet? Da kan TKS være noe for deg!

Opptak

Hver høst i begynnelsen av semesteret har TKS opptak. Vi har dessverre ikke mulighet til å ta opp nye sangere ellers i året. Opptaket foregår vanligvis uka etter immatrikuleringen.

Dersom du kan tenkte deg å bli med, er du hjertelig velkommen til å møte opp ved bakdøra på Studentersamfundet. Tidspunktet vil bli annonsert på forsida når opptaket nærmer seg! Når du møter opp får du informasjon og et søkertall som angir omtrentlig klokkeslett for når du skal synge. Om du ikke har anledning til å møte til informasjonen, kan du ta kontakt med nestleder her for å holde av et tidspunkt for prøvesynging. Obs: vi har ikke anledning til å arrangere prøvesynging utenom de oppgitte dagene!

TKS har ett års bindingstid. Det vil si at du må være aktiv i koret i minst et helt år før du kan slutte.

Hva skjer under opptaket?

På opptaket blir du bedt om å synge en liten, selvvalgt sang. Du kan synge hva som helst fra barnesanger til pop til opera, men husk at poenget er at stemmen din skal vises frem! Syng en sang du kan, og da er det enkle ofte det beste. Etter at du har sunget sangen din vil dirigenten vår ta deg med på noen enkle toneøvelser for å høre hvilken stemmegruppe du kan passe inn i (1. sopran, 2. sopran, 1. alt eller 2. alt). Etter den musikalske delen av opptaket vil du bli kalt inn til et hyggelig intervju med noen koselige jenter fra styret. Her ønsker vi først og fremst å bli kjent med deg og din erfaring!

Erfaring

Mange av jentene i TKS har erfaring fra kor før de ble med i TKS. Dette er ikke et krav! Musikalsk erfaring er et pluss, men ikke et must! Notekunnskaper er heller ikke påkrevd. Etter opptaket vil det bli gitt et kurs i grunnleggende notelære som er obligatorisk for de nye.

Småkor

Om du blir tatt opp i TKS og har lyst til å bruke enda mer tid på korsang, kan du søke videre til småkorene Knauskoret og Candiss. Småkorene er undergrupper av TKS og TSS og har opptak samtidig i november. Du må først være medlem av TKS for å kunne søke Knauskoret eller Candiss.

Er du gutt?

Hvis du er gutt, kan du dessverre ikke bli med i TKS! Da håper vi heller du vil søke TSS.

Vite mer?

Hvis du vil vite mer om opptaket, kan du ta kontakt med styret